Aborcja w różnych systemach religijnych
Judaizm nie uznaje płodu za człowieka. Jest on zaś potencjalnym człowiekiem, który jest uznawany za część matki. Przez pierwszych 40 dni po zapłodnieniu płód uznawany jest za płyn, po tym okresie uznawany jest za płód.
Dopiero po urodzeniu w tradycyjnej literaturze dziecko nazywane jest neszama z hebrajskiego to znaczy dusza. Po miesiącu od urodzenia jest w pełni osobą. Gdy życie matki oczekującej dziecka jest w niebezpieczeństwie to stanowisko judaizmu jest dość jasne. W takiej sytuacji należy ratować życie matki za wszelką cenę.
Kościół katolicki w I wiekach swojego istnienia wcale nie zakazywał aborcji. W czasach św Augustyna (554-430 n.e) biskupi zezwalali na aborcje do 3 miesiąca ciąży. Tomasz z Akwinu uważał, że płód w łonie kobiety staje się człowiekiem dopiero po 40 dniach w przypadku chłopca i po 80 dniach w przypadku dziewczynki. Twierdził, że tylko człowiek ma dusze, a płód nie może mieć duszy.
Jakie fragmenty w Biblii możemy znaleźć w Biblii odnośnie płodu i człowieka. Kobiecie ukazał się Anioł Pański i rzekł do niej: Oto ty niepłodna i nie rodziłaś, ale poczniesz i porodzisz syna. To akurat fragment odnośnie zapowiedzi narodzin Samsona. W Biblii występuje wiele fragmentów zapowiadających czyjeś narodziny. Nigdzie nie ma wzmianki o tym, że coś nie jest człowiekiem lub jest pół człowiekiem nie do końca ukształtowanym. Biblia zawiera również wzmianki na temat życia i osobowości płodu. W Biblii znajdziemy tekst: Wybrałem Cię sobie, zanim Cię utworzyłem w łonie matki, zanim się urodziłeś, poświęciłem Cię, na proroka narodów przeznaczyłem Cię czytamy w księdze Jeremiasza.
Muzułmanie dopuszczają aborcje, gdy jest ona uzasadniona do 40 dnia po zapłodnieniu. Najpowszechniejszą opinią wśród muzułmanów jest dopuszczanie aborcji pod warunkiem, że matka jest chora i jej stan nie pozwala na donoszenie ciąży. Muzułmanie bezwzględnie zakazują aborcji, gdy rodzice chcą po prostu pozbyć się płodu ponieważ uważają, że mają trudne warunki materialne bądź mają już wystarczającą ilość dzieci. Muzułmanie wierzą, że w 120 dniu ciąży, Allah zsyła anioła, który obdarza płód duszą. Płód w tym momencie jest duszą i staje się istotą ludzką. Istnieje rzesza muzułmanów, którzy niezależnie od okoliczności zabraniają aborcji, gdyż według nich Allah wie lepiej.
Eliminacja osób słabych i chorych ma swoje korzenie głównie w okultyzmie. Podwaliny ten nauki możemy dostrzec również w pseudonauce między innymi przyczynił się do rozpropagowania tej ideologii Karol Darwin. Cytując słowa z dzieła "The Descent of Men": U dzikusów słaby na ciele lub umyśle jest eliminowany. Ci którzy przeżyją, cieszą się lepszym zdrowiem. Z drugiej strony my cywilizowani ludzie, robimy co w naszej mocy, by uniknąć eliminacji. Budujemy szpitale dla imbecyli, chorych i kalekich. Teorie tego typu znajdziemy również w filozofii platońskiej. Platon, w piątej księdze ,,Republiki", sugeruje metodę udoskonalania rasy ludzkiej poprzez eliminację chorych i zdegenerowanych osobników, a łączenie w pary jedynie doskonalszych istot obu płci. Więcej o początkach rozpowszechnienia propagandy aborcji możemy obejrzeć w filmie dokumentalnym Grzegorza Brauna "Eugenika - w imię postępu". Myślę, że warto go obejrzeć tuż przed wyrobieniem sobie ostatecznego światopoglądu odnośnie aborcji.